خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/02 - 17:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
قاسم پور:

مفهوم الگوی سوم زن از مفاهیم کلیدی‌ای است که در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است

رئیس فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد که مفهوم الگوی سوم زن از مفاهیم کلیدی‌ای است که در مصوبه الحاقی مجلس در برنامه هفتم پیشرفت نیز لحاظ شده و لازم است در مسیر تدقیق معنای آن حرکتی کارشناسی صورت گیرد و با همت و تلاش کارشناسان دغدغه‌مند این حرکت نظری طی شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه هفته گذشته پژوهشگران و کارشناسان حوزه زنان در ۱۰ نشست موازی به روایت نظری از مفهوم الگوی سوم زن پرداختند گفت: الگوی سوم زن از مفاهیم اساسی گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه زنان است که نخستین‌بار رهبر معظم انقلاب در پیام به کنگره ۷ هزار زن شهید این مفهوم را در تغایر با زن شرقی و زن غربی مطرح کردند. این مفهوم وارد ادبیات گفتمانی شده و لازم است وارد ادبیات سیاست‌گذاری و اجرا در کشور نیز شود.



وی افزود: جریان‌سازی درباره این مفهوم نیازمند دستیابی به تعریفی بین‌الاذهانی و مشترک میان کارشناسان و پژوهشگران در این حوزه است و یکی از روش‌های رسیدن به این تعریف، تلاش برای ایجاد فضاهایی به منظور گفت‌وگوی مؤثر میان این افراد است. گردهمایی هفته گذشته نیز گامی کوچک در این مسیر بود.



رئیس فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: مفهوم الگوی سوم زن از مفاهیم کلیدی‌ای است که در مصوبه الحاقی مجلس در برنامه هفتم پیشرفت نیز لحاظ شده و لازم است در مسیر تدقیق معنای آن حرکتی کارشناسی صورت گیرد و با همت و تلاش کارشناسان دغدغه‌مند این حرکت نظری طی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 375109
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار